si-tech news
  » اظهارات جدید در خصوص فیلترینگ در ایران * تأثیر رژیم های غذایی کم چرب بر کیفیت خواب * تأثیر فوق العاد

  » به روزترین سایت اخبارفناوری اطلاعات درشمال کشور
موضوعات مطالب
نويسندگان وبسایت
آمار و امكانات
تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

کمپین خودجوش دانشجویان برای همکاری با سازمان انرژی اتمی





طراح قالب

 به روزترین سایت اخبارفناوری اطلاعات درشمال کشور

درباره وبسایت
به سایت si-technewsخوش آمدید
پيوند هاي روزانه
آرشيو مطالب
لينك دوستان
» اظهارات جدید در خصوص فیلترینگ در ایران * تأثیر رژیم های غذایی کم چرب بر کیفیت خواب * تأثیر فوق العاد

حمید شهریاری با بیان اینکه ساز و کار فعلی فیلترینگ در کشور ما منطقی نبوده و حتی ناکارآمد و ناکافی است، اظهار داشت: هم اکنون و از سوی وزارت ارتباطات سیستمی در حال شکل گیری است که مشکلات فعلی نرم افزار فیلترینگ را رفع کند.

 

دبیر شورایعالی اطلاع رسانی با بیان اینکه این دبیرخانه نیز اقداماتی در زمینه فیلترینگ انجام داده است، ادامه داد: در این راستا فیلترینگ در 3 رتبه تقسیم بندی شده است که به نظر می رسد اولویت نخست، اجرای آن توسط خانواده ها در منازل باشد؛ براین اساس نرم افزار فیلترینگ خانگی و یا همان نرم افزار نظارت والدین بر رفتار کودکان تولید و راه اندازی شد.

 

شهریاری با تاکید براینکه در سطح حاکمیت نیز باید این اتفاقی رخ دهد و سیستم فیلترینگ کارآمد تر شود، اضافه کرد: هم اکنون بخشی از این طرح عملیاتی توسط وزارت ارتباطات در حال شکل گیری است و بخشی دیگر نیز که مربوط به امور فرهنگی اجتماعی و اخلاقی می شود باید توسط یک نرم افزار کارآمد در این بخش انجام شود؛ در این راستا نرم افزارهای بومی و داخلی فیلترینگ مورد حمایت قرار می گیرند.

 

مدیر امور فناوری اطلاعات قوه قضاییه در مورد آمارهای موجود از فیلتر روزانه سایتهای اینترنتی در ایران تاکید کرد: آمارهایی وجود دارد که روزانه چه تعداد سایت فیلتر می شوند اما بازگو کردن آن ضرورتی ندارد.

 

وی با بیان اینکه مقامات قضایی این اختیار را دارند که در صورت مشاهد جرم و فساد در یک سایت با اعلام نظر دادستانی آن را مسدود کنند، خاطرنشان کرد: این به این معنا نیست که در حوزه فضای مجازی لزومی به اخطار دادن نیست بلکه ساز و کار آن است که مطابق آیین های دادرسی قضایی به آن رسیدگی شود و آنطور نیست که بی ضابطه باشد. 

***

 

تأثیر رژیم های غذایی کم چرب بر کیفیت خواب
نتایج جدیدترین تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد استفاده پیوسته از غذاهای کم چرب باعث بهبود کیفیت خواب می شود.


با استفاده از روش رادیوتله متری 24 ساعت خواب و بیداری موش هایی که به مدت 8 هفته از یک رژیم غذایی پرچربی استفاده کرده اند، سنجیده شد.

 

در مقایسه با موش هایی که تحت رژیم غذایی عادی بودند، موش های گروه اول بیشتر خوابیده اما خوابشان پراکنده و منقطع بوده است. افزایش ساعت خواب موش هایی که از رژیم پرچربی استفاده کرده اند بیشتر در ساعتی از روز رخ داده که همه به صورت عادی فعال و هشیارند.

 

این مشاهده، شبیه ساعات کسلی و خستگی در انسان هایی گزارش شده که از غذاهای پرچرب زیاد استفاده می کنند.

 

کاترین کوتز سرپرست این تیم تحقیقاتی گفت: ما پیش از این رابطه بین کیفیت خواب و چاقی را در انسان ها بررسی کرده بودیم. تحقیقات ما نشان می دهد بین خواب عمیق و باکیفیت، مقاومت به چاق شدن و ماده اورکسین رابطه ای وجود دارد.

 

اورکسین ماده ای شیمیایی در بدن است که در ثبات وضعیت خواب و بیداری نقش به سزایی دارد.

 

تحقیقات کنونی نشان می دهد که پس از چاق شدن موش ها، کیفیت خواب آنها افت می کند و حساسیت بدن به اورکسین کم می شود.
 

 

 

 

تأثیر فوق العاده مثبت این میوه بر افزایش مکانیسم دفاعی بدن

محققان چگونگی عملکرد توت فرنگی را در افزایش مکانیسم دفاعی بدن و سلامت نگه داشتن سلول‌ها و رگ‌ها کشف کردند و امیدوارند بتوانند از این طریق به بیماران قلبی و دیابتی کمک کنند.


پروفسور پل تارنلی سرپرست تیم تحقیقاتی دانشکده پزشکی وارویک می‌گوید توت فرنگی پروتینی به نام Nrf2 را در بدن فعال می‌سازد. این پروتئین میزان آنتی اکسیدان های بدن را افزایش و چربی و کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

 

پیش از این اثر مفید توت فرنگی بر پیشگیری از ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی ثابت شده بود اما برای اولین بار است که ثابت شده توت فرنگی می‌تواند با فعال کردن پروتئین Nrf2 بدن را در مقابل بیماری مصون دارد.

 

پروفسور تارنلی به نیوز مدیکال گفت ما موفق شده‌ایم چگونگی عملکرد توت فرنگی در افزایش مکانیسم دفاعی بدن و سلامت نگه داشتن سلول‌ها و رگ‌ها کشف کنیم و امیدواریم بتوانیم از این طریق به بیماران قلبی و دیابتی کمک کنیم.

 

اقدام بعدی تیم تحقیقاتی دانشگاه وارویک بررسی گونه های مختلف این میوه و معرفی مفیدترین نوع آن برای بدن است.
 "مهر"

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در شنبه 24 تير 1391برچسب:, توسط امیدرنجبرعمرانی | لينك ثابت |

» عناوين آخرين مطالب ارسالي